Veikla nenaudojant ekrano vaikams ir tėvams

Gerbiami tėvai,

Kaip žinote, šiais mokslo metais nusprendėme skirti su sveikata susijusią veiklą akių higienai ir mobiliųjų įrenginių naudojimui.

Neabejotina, kad mobilieji įrenginiai padeda mums mokytis ir pramogauti. Tačiau būtina riboti laiką, praleidžiamą prie ekrano, ir rasti veiklos, kuri padėtų išjungti dėmesį nuo ekrano ir leisti smegenims bei akims pailsėti.

Primename, kad idealus atstumas tarp mobilaus įrenginio, kompiuterio monitoriaus, telefono, neturėtų būtų mažiau negu 52-73 cm.

Atsižvelgiant į vaiko amžių, parengėme veiklų be ekranų, o jei jums įdomu, nedvejodami pritaikykite jas savo kasdieniame gyvenime.

Jaunesniems nei 3 metų vaikams

Pirmaisiais gyvenimo metais vaikų patirtis ir santykiai skatina jų vystymąsi, sukurdami milijonus jungčių jų smegenyse. Per pirmuosius penkerius metus jų smegenys kuria jungtis greičiau nei bet kuriuo kitu gyvenimo laikotarpiu. Šiuo laikotarpiu sukuriami mokymosi, sveikatos ir elgesio pagrindai visam gyvenimui. Žaisti jūsų vaikui smagu. Jis taip pat suteikia vaikui galimybę tyrinėti, stebėti, eksperimentuoti ir spręsti problemas.

Jiems patinkanti veikla paprastai susijusi su pojūčiais: ką nors, ką jie gali paliesti, išgirsti, paragauti ar pamatyti. Pabandykite surasti su tuo susijusį žaidimą.

Viena iš galimybių gali būti audioknygos klausymasis. Jei naudojatės „Spotify”, ten gali būti vaikams įdomių pasakų podkastų.

Granny MacDuff as she reads classic children’s fairy tales in this award-winning podcast.

arba French fairy tales

klausytis paukščių ir gamtos garsų prieš miegą taip pat gali būti malonu.

Mažyliai mėgsta sensorinius žaidimus ir mano, kad jie ramina, todėl žaidimai su sensorinėmis dėžutėmis ar maišeliais gali būti vienas geriausių būdų užsiimti veikla be ekrano.

Sezono sensorinis maišelis:

Tai gana paprasta sensorinio maišelio idėja: tiesiog pripildykite maišelį vandens ir pridėkite šiek tiek maistinių dažų, tada pridėkite rudens lapų, gėlių, sėklų ar džiovintų uogų, priklausomai nuo to, kokio tipo sezoninį sensorinį maišelį gaminate, ir šiek tiek blizgučių.

Sensorinis maišelis su skutimosi kremu: Į maišelį įdėkite skutimosi kremo ir maistinių dažų ir gerai užklijuokite kraštus. Leiskite vaikui maišiuką gniuždyti ir spausti, kol maistiniai dažai susimaišys, o skutimosi kremas taps vientisas.

Magnetinių taškelių sensorinis maišelis: Puiki ankstyvojo mokslo veikla mažyliams! Į maišelį įdėkite spalvotų magnetų, o tada duokite vaikui magnetinę lazdelę, kad jis galėtų judinti detales! Naudokite dvigubą maišelį, kad jis nesulūžtų dėl trinties judinant magnetus.

Antra, būtinai įsigykite magneto lazdelę, neduokite mažyliui mažo magneto gabalėlio, kad vaikas jo neprarytų.

Norėdami sužinoti daugiau apie tai, kaip veikia magnetinis sensorinis maišelis, spustelėkite čia.

3-6 metų vaikai

Šio amžiaus vaikai labiau domisi žaidimais ir draugyste su kitais. Jie gali pradėti daugiau žaisti bendradarbiaudami mažose grupelėse. Dalytis tampa lengviau, nes jie supranta sąvokas „mano” ir „tavo”. Žaisdami vaikai įgyja daugiau vaizduotės.

Daug naujų žodžių vaikai išmoksta klausydamiesi tėvų ir kitų suaugusiųjų, taip pat klausydamiesi pasakojimų. Vaikas taip pat labiau domisi bendravimu, jam gali patikti pasakoti istorijas ir vesti pokalbius.

Pasidarykite kliūčių ruožą savo salėje iš siūlų ir juostos

Šis verpalų kliūčių ruožas suteiks jums keletą minučių ramybės. Norint pasidaryti trasą, tereikia paprastų siūlų, lipnios juostos, koridoriaus ar kitos ilgos ir siauros vietos namuose ir „vertingo” daikto (plastikinio žiedo, karūnos, skulptūrėlės).

  • Priklijuodami siūlus prie sienos skirtingais lygiais, leiskite siūlams išsiskleisti. Judėkite koridoriumi (tolyn nuo objekto), kad sukurtumėte kliūčių ruožą.
  • Turėkite omenyje, kaip jūsų vaikas per jį ropoja, kad jis būtų tinkamo sudėtingumo lygio. Įsitikinkite, kad yra žemų vietų, per kurias galima perlipti, ir aukštų vietų, po kuriomis galima šliaužti.
  • Įrengę trasą, pakvieskite vaiką pereiti kliūčių ruožą neliečiant vieno iš siūlų „lazerių”, surinkti vertingą daiktą ir grįžti atgal į trasą.
  • Paskatinkite juos keletą kartų „pasipraktikuoti” prieš bandant „iš tikrųjų”.

Padarykite išlenktą liniją (arba ką nors įdomesnio ir sudėtingesnio) iš domino kaladėlių ir išmuškite pirmąją, kad jos kristų iš eilės. Rekomenduojame šį domino entuziastės kanalą.

https://www.youtube.com/Hevesh/videos

Ši mergina projektuoja, stato ir nuverčia domino kaladėles, kad sukurtų gražiai sudėtingas grandinines reakcijas.

Kriauklų ar akmenukų dažymas, piešimas

Jums reikės kriauklių, kurias galbūt surinkote per atostogas pajūryje, arba prireikus galite jų įsigyti amatų parduotuvėse ir turizmo prekių parduotuvėse.

  • „Crayola” plaunamų vaikiškų dažų
  • Dažų, teptukų

Keletas projektų, kuriems galite panaudoti nudažytas kriaukles:

  • klijuoti į paveikslo rėmelį
  • pasidaryti kriauklių koliažą
  • Naudokite jas skaičiavimui
  • Naudokite jas papuošalams su undinėmis gaminti (tiek mergaitėms, tiek berniukams).

Lipnus voratinklis

Dailininko juosta padarykite voratinklį tarpduryje ir mėtykite į jį suglamžytus laikraščio kamuoliukus, kad pamatytumėte, kiek jų pavyks sugauti.

Padarykite voratinklį, naudodami dailininko juostą ant viršutinės durų pusės. Gautųsi kažkas panašaus į tai, kas pavaizduota toliau pateiktame paveikslėlyje.

6-9 metų vaikai

Šio amžiaus vaikai dažnai žaidžia idėjas, su kuriomis susipažino mokykloje iš savo draugų arba socialinėje žiniasklaidoje. Jie geriau kontroliuoja savo elgesį ir emocijas, todėl jiems lengviau susidoroti su žaidimais, kuriuose taikomos taisyklės, taip pat su laimėjimu, pralaimėjimu ir sąžiningu žaidimu.

Vaikai daug geriau supranta priežasties ir pasekmės ryšį, be to, jie labai smalsiai stebi juos supantį pasaulį. Jie linkę atlikti tam tikrus eksperimentus, kad suprastų, kaip viskas veikia, sekti sudėtingesnius nurodymus ir išbandyti savo fizines ribas. Taigi veikla, kuri nesusijusi su ekranais, turėtų būti susijusi su šiomis vystymosi ypatybėmis.

Pradėkite nuo maratono be ekrano, kai visiškai nesinaudojama telefonu, kompiuteriu ar planšete. Savaitę nežaisti mėgstamo žaidimo jiems gali būti labai sunku, siūlau pradėti nuo vienos dienos be ekrano per savaitę.

Tada galite pereiti prie ilgesnio ekranų nenaudojimo ir padaryti, kad jis truktų savaitę ar trumpiau. Pasiūlykite vaikui sandorį – kasdien skaičiuokite, kiek valandų jis praleidžia nenaudodamas ekranų.

Pasibaigus savaitei, pasveikinkite vaiką įteikdami jam tam tikrą „nenaudojančio ekranų” sertifikatą ir galbūt kokį nors prizą.

Kuo daugiau valandų jie praleidžia be telefonų ar planšetinių kompiuterių, tuo didesnį prizą gauna. Šiuo atveju gerai veikia teigiamas paskatinimas.

Norėdami sekti vaiko aktyvumą prie ekrano, galite naudoti tokią lentelę. Nesijaudinkite, jums nereikės visą laiką kontroliuoti savo vaiko. Jūs tik padedate jiems patiems valdyti laiką, praleidžiamą prie ekrano.

Kartono dėžutėje sukurkite dioramą, vaizduojančią vandenyną arba džiungles.

  • Paimkite bet kokią dėžę, kurią turite savo nuosavybėje.
  • Akriliniais dažais nudažykite dėžės vidų ir išorę pasirinktomis spalvomis. Palikite išdžiūti, o tada nudažykite antru dažų sluoksniu.
  • Žirklėmis iškirpkite spalvoto popieriaus medžių, įvairių formų lapų ir tvenkinį. Klijuokite nuo galo į priekį, kad sukurtumėte gylio įspūdį.
  • Sukurkite džiunglių gyvūnus
  • Pridėkite medžio atraižų ir t. t. ir klijuokite, kad užbaigtumėte.

Nupieškite negyvenamos salos paveikslą su visais daiktais, kurių norėtumėte joje turėti

Užrašykite dešimt dalykų, kuriuos mėgstate kiekviename šeimos naryje, kad nustebintumėte juos

Dabar vaikai dažniau aktyviai naudoja kalbą savo mintims ir jausmams tyrinėti bei išreikšti. Skatindami juos reikšti savo jausmus, ateityje padėtume su jais bendrauti. Tokia veikla gali būti viena iš naudingų priemonių.

Mūsų būsimas projektas – dėžutėse su dirvožemiu, auginti raudonėlius, špinatus, krapus ir žaliuosius svogūnus.

Šią veiklą galite išbandyti ir jūs su savo vaikais. Tereikia laikytis kelių rekomendacijų.

  • Rinkitės augalus ar daržoves su didesnėmis sėklomis, su kuriomis mažam vaikui lengva dirbti, pavyzdžiui, saulėgrąžas, saldžiuosius žirnelius ir salotų lapus. Tegul jie būna „atsakingi” už augalų sodinimą, įmesdami jas į dirvą už jus.
  • Paprašykite vaiko padėti jums, kai ateis laikas nuimti užaugintų daržovių derlių arba kai norėsite iš daržo nuskinti gėlių.
  • Padovanokite vaikui jo paties vaikiško dydžio laistytuvą ir leiskite jam padėti jums laistyti augalus pagal savo tvarkaraštį.
  • Jei neturite vietos lauko sodui arba tiesiog norite, kad vaikas pats įgyvendintų sodininkystės projektą, galite panaudoti kiaušinių dėžutę, pripildyti ją žemėmis ir į kiekvieną puodelį įdėti po sėklą. Kartoną galite uždengti plastikine plėvele, kad sukurtumėte šiltnamio efektą.

Galite mokyti vaikus naujų žodžių stebėdami aplinką, pavyzdžiui, klasę, jų kambarį, sodą prie namų, parką, kur jie dažnai eina pasivaikščioti, arba valgyklą, kurioje pietauja. „Aš šnipinėju” yra labai populiarus žaidimas, kai vaikas apibūdina ką nors, kas yra kambaryje, o kiti turi atspėti, apie ką jis kalba.

Aš šnipinėju – aprašykite ką nors namuose, kad kiti žaidėjai galėtų atspėti, kas tai yra.

Kitas būdas mokyti žodžių yra abėcėlė ir žodžiai, esantys žaidime „Abėcėlė”.

Abėcėlės žaidimas – įvardykite gyvūnus, maisto produktus ar sportininkus, prasidedančius raide A, tada B ir t. t.

Kad subalansuotumėte vaiko veiklą „ekranas-neekranas”, siūlau pasiūlyti jam pažaisti keletą interaktyvių žaidimų planšetiniame kompiuteryje arba telefone. Pavyzdžiui, tuos žaidimus, kuriuose mokoma apie sveiką maistą ir mitybą. Pavyzdžiui, žaidimą „Sveikas maistas„, kuris skatina vaikus ir šeimas sveikai maitintis. Arba žaidimą „Nuostabus maisto detektyvas„, kuriame jauniesiems maisto detektyvams siūloma slapta mokytis, kaip teisingai maitintis ir sportuoti.

Žinoma, tai tik maža dalis to, ką galime padaryti, kad vaikai kuo ilgiau būtų atokiau nuo ekrano ir būtų užimti. Tačiau, manome, kad tai galėtų būti gera pradžia.